PENGENALAN KAMSISย 

  1. PSA telah ditubuhkan pada awal 1997 dan memulakan pengambilan pelajar pertama pada 1hb. Julai, 1997.
  2. Pengurusan Kamsis adalah di bawah Jabatan Hal Ehwal Pelajar PSA.
  3. Pengurusan Kamsis terdiri daripada :
    1. Pengurus Asrama N32
    2. Penyelia Asrama Kanan N22
    3. Penyelia Asrama N19 โ€“ 4 orang
  4. PSA telah menyediakan 3 Blok asrama yang dikenali sebagai Kamsis AMAN, Kamsis DAMAI dan Kamsis SENTOSA.
  5. Kamsis PSA mempunyai sebanyak 626 buah bilik yang mampu menempatkan 1252 penghuni.ย 
  6. Setiap tahun pengambilan penghuni kamsis ada sebanyak 2 kali setahun iaitu bagi Sesi 1 dan Sesi 2.

ย 

KEMUDAHAN

  • Pusat Islam
  • Klinik Kesihatan
  • Kafeteria
  • Pusat Sukan dan Riadah
  • Bilik TV
  • Mini Koperasi (KOPSA)
  • Bilik Mandi, Tandas dan Bilik Basuh
  • Mesin Basuh Berbayar (Dobi layan diri)
  • Perabot (Katil, Tilam, Almari, Meja Belajar dan Kerusi)

ย 

ADUAN PENYELENGGARAAN

Setiap aduan kerosakan yang dibuat oleh penghuni akan dilaporkan ke Unit Senggaraan dalam tempoh 24 jam dengan menggunakan Sistem e-Senggaraan.

ย 

PENDAFTARAN PENGHUNI ASRAMA

Penghuni asrama akan didaftarkan dengan menggunakan sistem SPMP dan maklumat pelajar dapat dikemaskini.

ย 

RAYUAN MENDUDUKI KAMSISย 

1.ย Pelajar Baru (Junior)

ย  ย  Rayuan menduduki kamsis boleh dibuat semasa hari pertama pendaftaran pelajar baru (tertakluk kepada kekosongan kamsis).

2.ย Lama (Senior)

ย  ย  Rayuan menduduki kamsis akan diiklankan dalam Portal PSA (tertakluk kepada kekosongan kamsis).

ย 

KEPUTUSAN RAYUAN MENDUDUKI KAMSIS BAGI PELAJAR SENIOR SESI 2:2022/2023

  1. Untuk makluman, keputusan rayuan kamsisย DISAMBUNGKAN TEMPOH PENANGGUHAN KEPUTUSANย KEPADA TARIKH YANG BARU 18 JANUARIย 2023.

ย 

PERMOHONAN RAYUAN MENDUDUKI KAMSIS SESI 2 2022/2023

  • Untuk makluman terkini permohonan rayuanย dibuka semulaย hanya kepadaย PELAJAR SENIOR PEREMPUAN SAHAJAย yang masih belum menghantar rayuan menduduki kamsis. Permohonan tersebut perlu dihantar pada selewat-lewatnya padaย 16 Januari 2023ย sebelum jam 3.00 petang. Borang yang telah siap di isi secara hardcopy boleh dihantar terus ke Pejabat Asrama.
  • Borang permohonan yang akan dihantar melalui pos atau terus ke Pejabat Asrama perlulah dicetak dalam bentuk satu helaian kertas sahaja (depan dan belakang).
  • Pelajar yang memohon dan mengisi borang perlu mematuhi beberapa perkara seperti berikut :
  1. ย  ย  ย a)ย  Gambar Berukuran Pasport - 1 keping (lain-lain gambar tidak dibenarkan)
  2. ย  ย  ย b)ย  Salinan Slip Gaji (Bapa/Ibu/Penjaga) hendaklah dipalang dan ditulisย Kegunaan Rayuan Kamsis Bagi (Bapa/Ibu/Penjaga) yang bekerja sendiri perlu mendapatkan Pengesahan Pendapatan sama ada daripada Penghulu, Ketua Kampung, Imam,ย  Pengerusi Jawatankuasa Penduduk Taman atau JKKK.ย Borang Pengesahan Pendapatan perlulah dimuat turun dalam laman web PSA yang dikeluarkan oleh Pejabat Pengurusan Kolej Kediaman PSA sahaja.ย Sila pastikan Borang Permohonan Rayuan Menduduki Kamsis diisi dengan lengkap.ย Kegagalan mematuhi arahandi atas akan menyebabkan Borang Permohonan Rayuan Menduduki Kamsis yang dihantarย tidak akan diproses. Keputusan rasmi yang baharu akan dimaklumkan padaย 18ย JANUARI 2023ย di laman web PSA

ย 

SENARAI NAMA PENGURUSAN KAMSIS

BIL

NAMA

JAWATAN

EXT

JABATAN

1.

Pn. Nurul Syazwani Binti Rejabย 

Pengurus Asrama N32

1273

KAMSIS

2.

Pn. Hasliza Binti Aziz

Penyelia Asrama Kanan N22

1275

KAMSIS

3.

Pn. Arwani Elisa Binti Mukhtar

Penyelia Asrama N19

ย 

JHEP

4.

En. Mohd Shah Effendy Bin Razaliย  ย 

Penyelia Asrama N19

1275

KAMSIS

5.

Pn. Norhafizan Binti Ibrahim@Mat Nor

Penyelia Asrama N22 (TBBK)

1275

KAMSIS

6.

Cik Noraziana Binti Hamzah

Penyelia Asrama N22 (TBBK)

1275

KAMSIS

ย 

SENARAI NAMA WARDEN KAMSIS

BIL

NAMA

JAWATAN

JABATAN / UNIT

1.

Dr. Mohd Elias Bin Daud

Ketua Waden

JKM/KAMSIS

2.

En. Mohd Hazrai b. Abu Bakar

Penolong Ketua Waden / Waden Aman 2

JKE/E-LEARNING

3.

En. Ahmad Fadiatuddin b. Mat Tahir

Waden Aman 1

JKE/UIDM

4.

En. Khairul Ariffin b. Jamaluddin

Waden Aman 3

JKE/JHEP

5.

En. Mohd Nizam b. Samad

Waden Aman 4

JKE

6.

Ust. Khairul Napisham b. Abdul Razak (P)

Biro Kerohanian Muslim

JKE

7.

Pn. Mariana binti Rosdi

Waden Damai 1

JKE

8.

Pn. Noor Hayati Binti Mat Taib

Waden Damai 2

JSKK

9.

Pn. Nurhidaya Binti Musa

Waden Damai 3

JKM

10.

Pn. Salizahanim binti Leman

Waden Damai 4

JKE

11.

Cik Nurfadhillah binti Ahmad Mahmud

Waden Sentosa 1

JPG

12.

Pn. Nik Rabiatul Mujahadah bt. Abd Rahman

Waden Sentosa 2

UJK

13.

Pn. Nurhazlin bt Gharip

Waden Sentosa 3

JKA

ย 

Waktu Perkhidmatan

Waktu Berurusan dengan Pengurusan Arama di Pejabat Warden

Hari

Waktu

Masa

Isnin - Khamis

Pagi

8.30 pagi - 1.00 tengahari

Tengahari (Rehat)

1.00 tengahari - 2.00 petang

Petang

2.00 petang - 5.00 petang

Jumaat

Pagi

8.30 pagi - 12.15 tengahari

Tengahari (Rehat)

12.15 tengahari - 2.45 petang

Petang

2.45 petang - 5.00 petang

ย 

Waktu Berurusan dengan Warden di Pejabat Warden

Hari

Waktu

Masa

Isnin โ€“ Ahad

Malam

9.00 malam โ€“ 11.00 malam

ย 

ย